En el ple d'aquest dijous 25 de juliol el concurs per la gestió de l'escola bressol el palauet ha quedat desert per motius econòmics. L’ajuntament ha hagut de negociar amb l’empresa ja que aquesta ha de continuar oferint aquest curs el servei i finalment s’ha acordat que s’han d’acomiadar 4 treballadors, el salari de la resta es redueix un 9% i finalment l’aportació de l’ajuntament serà de 900 euros enlloc dels 600 que preveia inicialment.
Volem
aprofitar per agrair el recolzament que els ciutadans de Canet han donat a la Plataforma, fa dos
mesos que vam crear aquest moviment i ja hem recollit 1800 signatures que hem
lliurat a l’ajuntament, i a on demanem obrir un procés participatiu per tal de
treballar per un model òptim i sostenible d’escola bressol municipal.
Si fins
ara hem estat molt crítics amb la posició de l’Ajuntament, ara, desprès del Ple
d’ahir, a on l’Ajuntament ha assegurat una aportació econòmica de 900 euros per
alumne per al curs vinent, xifra que representa un augment de 300 euros per
alumne, volem agrair a l’ajuntament l’esforç econòmic que es farà i creiem que
és el camí per poder mantenir el servei que hem tingut fins ara. També volem
destacar que l’esforç el farem entre tots, ja que d’una banda, els pares també
tindrem un augment de quotes del 5% que se sumen al 15% que ja vam tenir aquest
curs. Un altre dels augments molt importants que tindrem els pares és el preu
del servei de menjador, que tindrà un cost de 8,20 euros diaris (gairebé 2
euros més diaris que aquest curs), segons es va aprovar ahir, un cost que
trobem molt difícil d’assumir per moltes famílies. I les mestres patiran un
augment d’hores de treball amb el mateix sou ( fet que suposa una davallada del
seu sou d’un 9%) i el fet inevitable i que ahir ja va aprovar-se que 4 mestres
seran acomiadades. El que encara no se sap és qui seran i es per això que a la
reunió que avui es fa al Palauet pels pares per parlar del fucnionament del
curs vinent, no podrem saber quina és la mestra que tindran els nostres fills.
Ara queda per
veure com es platejarà el nou concurs que haurà de fer-se l’any vinent per la
gestió del palauet a partir del curs 2014-15, i del qual nosaltres estarem molt
atents, per què no volem que els fets que han succeït aquest any es tornin a
repetir. En primer lloc és important que aquest concurs es plantegi amb el
temps suficient, i quan el mes de maig es facin les preinscripcions el concurs
ha d’estar adjudicat, els pares i mares hem de saber ja en aquell moment quins
serveis tindrem i quins horaris, aquest fet pot influir també molt decisivament
en el nombre d’inscripcions. Ja que és un servei que en el context actual
requereix d’un esforç molt gran per a les famílies que evidentment volen tenir
un servei de qualitat amb seguretat i estabilitat, no podem tornar a viure
aquesta situació de no saber que passarà el curs vinent.
També per que
és necessària una seguretat i estabilitat per l’equip educatiu per poder
treballar en condicions òptimes, no pot ser que es tornin a repetir fets com
els d’aquest any que han provocat una situació molt angoixant per l’equip, una
situació així no es pot allargar més. En aquest sentit volem destacar l’esforç
que ha fet l’equip per a que tot segueixi funcionant amb normalitat.
Es per
tot això que creiem que el proper concurs s’hauria de fer durant el primer
trimestre de l’any, i que s’ha de plantejar de forma més consensuada amb els
principals agents, ( pares i mestres) i potser seria necessari un estudi de
viabilitat que fixi les prioritats i estratègies que garanteixin la
sostenibilitat del servei d’una escola bressol pública de qualitat. Creiem que l’ajuntament ara ha encetat un nou
camí amb el qual això serà possible, però com diem, estarem atents i demanem un
procés de diàleg per assegurar que en el proper concurs les coses es facin bé
des de l’inici.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada