dissabte, 27 de juliol del 2013

El concurs per la gestió del palauet ha quedat desert

En el ple d'aquest dijous 25 de juliol el concurs per la gestió de l'escola bressol el palauet ha quedat desert per motius econòmics. L’ajuntament ha hagut de negociar amb l’empresa ja que aquesta ha de continuar oferint aquest curs el servei i finalment s’ha acordat que s’han d’acomiadar 4 treballadors, el salari de la resta es redueix un 9% i finalment l’aportació de l’ajuntament serà de 900 euros enlloc dels 600 que preveia inicialment.


 Volem aprofitar per agrair el recolzament que els ciutadans de Canet han donat a la Plataforma, fa dos mesos que vam crear aquest moviment i ja hem recollit 1800 signatures que hem lliurat a l’ajuntament, i a on demanem obrir un procés participatiu per tal de treballar per un model òptim i sostenible d’escola bressol municipal.

 Si fins ara hem estat molt crítics amb la posició de l’Ajuntament, ara, desprès del Ple d’ahir, a on l’Ajuntament ha assegurat una aportació econòmica de 900 euros per alumne per al curs vinent, xifra que representa un augment de 300 euros per alumne, volem agrair a l’ajuntament l’esforç econòmic que es farà i creiem que és el camí per poder mantenir el servei que hem tingut fins ara. També volem destacar que l’esforç el farem entre tots, ja que d’una banda, els pares també tindrem un augment de quotes del 5% que se sumen al 15% que ja vam tenir aquest curs. Un altre dels augments molt importants que tindrem els pares és el preu del servei de menjador, que tindrà un cost de 8,20 euros diaris (gairebé 2 euros més diaris que aquest curs), segons es va aprovar ahir, un cost que trobem molt difícil d’assumir per moltes famílies. I les mestres patiran un augment d’hores de treball amb el mateix sou ( fet que suposa una davallada del seu sou d’un 9%) i el fet inevitable i que ahir ja va aprovar-se que 4 mestres seran acomiadades. El que encara no se sap és qui seran i es per això que a la reunió que avui es fa al Palauet pels pares per parlar del fucnionament del curs vinent, no podrem saber quina és la mestra que tindran els nostres fills.

Ara queda per veure com es platejarà el nou concurs que haurà de fer-se l’any vinent per la gestió del palauet a partir del curs 2014-15, i del qual nosaltres estarem molt atents, per què no volem que els fets que han succeït aquest any es tornin a repetir. En primer lloc és important que aquest concurs es plantegi amb el temps suficient, i quan el mes de maig es facin les preinscripcions el concurs ha d’estar adjudicat, els pares i mares hem de saber ja en aquell moment quins serveis tindrem i quins horaris, aquest fet pot influir també molt decisivament en el nombre d’inscripcions. Ja que és un servei que en el context actual requereix d’un esforç molt gran per a les famílies que evidentment volen tenir un servei de qualitat amb seguretat i estabilitat, no podem tornar a viure aquesta situació de no saber que passarà el curs vinent.

També per que és necessària una seguretat i estabilitat per l’equip educatiu per poder treballar en condicions òptimes, no pot ser que es tornin a repetir fets com els d’aquest any que han provocat una situació molt angoixant per l’equip, una situació així no es pot allargar més. En aquest sentit volem destacar l’esforç que ha fet l’equip per a que tot segueixi funcionant amb normalitat.
 Es per tot això que creiem que el proper concurs s’hauria de fer durant el primer trimestre de l’any, i que s’ha de plantejar de forma més consensuada amb els principals agents, ( pares i mestres) i potser seria necessari un estudi de viabilitat que fixi les prioritats i estratègies que garanteixin la sostenibilitat del servei d’una escola bressol pública de qualitat.  Creiem que l’ajuntament ara ha encetat un nou camí amb el qual això serà possible, però com diem, estarem atents i demanem un procés de diàleg per assegurar que en el proper concurs les coses es facin bé des de l’inici.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada